Inovativní firmy a živnostníky podpoří Liberecký kraj již pojedenácté. Rozdělí mezi ně téměř tři miliony

Inovativní firmy a živnostníky podpoří Liberecký kraj již pojedenácté. Rozdělí mezi ně téměř tři miliony

Podpořit inovativní myšlení v regionu, pomoci rozjet nové projekty čerpající z poznatků vědy a výzkumu, propojit akademickou sféru s praxí, to si klade za cíl Regionální inovační program Libereckého kraje. Kraj již celkem rozdělil přes dvacet dva milionů korun. Letos je program vypsán již pojedenácté v řadě a rozdělí mezi firmy a živnostníky téměř tři miliony korun.

Proč vnímají regionální politici schopnost inovace jako důležitý aspekt kvalitního rozvoje regionu a proč u nich nachází dlouhodobou podporu shrnul hejtman Martin Půta: „Posouváme tím naši ekonomiku k vyšší přidané hodnotě. V oblasti průmyslu, který živí většinu lidí v regionu, se neobejdeme bez inovativních nápadů a bez firem, které mají vazbu k místu, kde působí. Události posledních let naznačují, že nás čekají velké změny.”

Tři vouchery, tři typy podpory

Program je opět postaven na třech typech podpory reprezentovaných třemi vouchery. Za startovací voucher si začínající firma nebo živnostník pořídí například poradenské služby, vývoj prototypu ale i tvorbu nového webu. Cílem je ověřit životaschopnost nápadů v praxi.

Za inovační voucher lze pořídit především služby výzkumné organizace, ať už analýzu připravovaného produktu, jeho design nebo pomoc se zavedením do sériové výroby. Cílem je provázat akademiky a výzkumníky se subjekty z praxe a zasadit se tak o jejich dlouhodobější spolupráci.

Do třetice je možné žádat o technologický voucher na širokou škálu aktivit vedoucích k ověření vyrobitelnosti produktu v jakékoliv fázi jeho vývoje, opět zpravidla ve spolupráci s výzkumnou organizací. Podpora uvádění nových poznatků špičkové vědy a výzkumu do praxe je cílem tohoto voucheru a zároveň klíčovým pilířem růstu přidané hodnoty.

Inovace vs. tradice

Že i do tradičního průmyslu lze přivést inovativního ducha potvrzuje z Regionálního inovačního programu podpořený výrobce spacáků OutdoorKWAK. Svoje výrobky šijí ve Vratislavicích nad Nisou z polyamidu PA 6, na který je laminací nanesena nanotechnologická membrána. „Naše spacáky jsou špičkou v poměru prodyšnosti a vodního sloupce a obstojí i v těch nejnáročnějších podmínkách. Díky programu jsme mohli realizovat prototypy nejen bivakovacího pytle, ale i péřové bundy nebo lehké šustky,” říká David Pařízek, spolumajitel OutdoorKWAK, který plánuje další projekt pro rok 2022.

Žádosti je možné podávat od 1. května do 15. června 2022 a na projekt lze získat od 20 do 200 tisíc Kč. „Podporu cílíme na právnické osoby i živnostníky se sídlem nebo provozovnou v Libereckém kraji. Nezapomínáme ani na školy působící v regionu, jejich podnikavým studentům přiznáváme podporu bez ohledu na místo trvalého bydliště,” uzavírá Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

Doporučené články

Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Ve čtvrtek 15. května libereckou kavárnou DOK zavoněl marketing. Agentura regionálního rozvoje společně s Libereckým krajem ji do posledního místa zaplnily vědění chtivým publikem. Úkol zněl jasně: prozkoumat vztahy mezi marketingem a obchodem. Znáte to, někdy to ve firmě jiskří... někdy naopak plyne hladce. Co jsou hlavní bolístky našich pracovních vztahů a jak je přetavit ve funkční spolupráci prospěšnou oběma stranám, firmě a zákazníkovi především? Návody poskytli čtyři pozvaní spíkři Honza Gregor, Jana Kupková, Tereza Plášilová a Petr Kosek.
Červnová PechaKucha Night Liberec představí tucet srdcařů bez hranic
Červnová PechaKucha Night Liberec představí tucet srdcařů bez hranic
Dělají z našeho kraje, nebo rovnou z celého světa, lepší místo k životu. Věří, že i zdánlivě malý čin může mít velký smysl. V úterý 10. června se sejdou v Kulturním centru Vratislavice 101010 na sedmnácté liberecké PechaKucha Night. Dvanáct osobností zde představí své srdeční záležitosti v dynamickém formátu 20x20. Nenechte si to ujít – kupte si svoji vstupenku včas.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.