Liberecká průmyslovka vyšle učitele na zkušenou do zemí Visegrádu. Slibuje si od toho inovace výuky

Liberecká průmyslovka vyšle učitele na zkušenou do zemí Visegrádu. Slibuje si od toho inovace výuky

Opravdu učíme stejně? Tuto otázku si příští rok položí čtyři učitelé liberecké průmyslovky během výměnných pobytů u svých kolegů na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Zapojí se do projektu, na který škola získala díky Agentuře regionálního rozvoje finance z Visegrádských fondů. Co pobyty přinesou regionu? „Učitelé získají přehled o způsobech výuky v zahraničí, poznají jinou kulturu a zlepší své jazykové vybavení. To vše pak budou moci v hodinách přenést na své studenty,”  slibuje si od projektu Jaroslav Semerád, ředitel SPŠSE a VOŠ v Liberci.

Česko usiluje o přísun investic do technologicky náročných oborů s vyšší přidanou hodnotou. Naráží však na limity v podobě nedostatku mladých lidí s dostatečným technickým vzděláním a jazykovou vybaveností. „Existuje obecně nesoulad mezi tím, jak rychle se vyvíjejí nové technologie a tím, jak na to reagují školské osnovy,” uvádí Jaroslav Semerád. Od mezinárodní výměny zkušeností si slibuje zmírnění tohoto hendikepu.

Učitelé se v partnerských školách zaměří především na získání poznatků z výuky informačních technologií, kybernetiky a robotiky. Zajímat je budou také mimoškolní programy. Není totiž výjimkou, že v těchto programech, zaměřených zpravidla více na praxi a řešení reálných problémů, studenti dosahují lepších výsledků než v tradiční školní výuce plné teorie.

Na závěr celého projektu nazvaného „Do we teach the same way?” se zástupci všech zúčastněných škol sejdou na semináři v Liberci. Představí zde svá doporučení, jak výuku na průmyslových školách v jednotlivých zemích inovovat. A to stále není vše. „Chceme, aby nově navázané kontakty učitelů po skončení projektu umožnily i studentům lepší zapojení do mezinárodních projektů nebo soutěží," dodává Semerád.

Projekt je z těch, které mají podpořit bolavé místo na regionálním trhu práce. Proto škole s jeho zpracováním pomohla krajská Agentura regionálního rozvoje z kapacit projektu Smart Akcelerátor. „Liberecký kraj je považován za významné průmyslové centrum země. Aby si tento status i do budoucna zachoval, je zapotřebí pečovat o úroveň technického vzdělávání v regionu,” uvádí Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova a dodává, že projekt „Do we teach the same way?” je jednou z praktických ukázek, jak tato péče ze strany kraje vypadá.

Doporučené články

NanoCzech 2025: Do Liberce zamíří české i zahraniční kapacity v oboru nanotechnologií
NanoCzech 2025: Do Liberce zamíří české i zahraniční kapacity v oboru nanotechnologií
Nanotechnologie už dávno nejsou jen vědeckým experimentem, šetří zdroje, snižují náklady a pomáhají chránit životní prostředí. Jak je využít v praxi, ukáže konference NanoCzech 2025, kterou 20. listopadu pořádají v Liberci Agentura regionálního rozvoje a Liberecký kraj. Do města, které před více než dvaceti lety dalo světu průmyslovou výrobu nanovláken, zamíří špičkoví vědci, podnikatelé i zahraniční diplomaté. Akce je otevřená všem, kdo chtějí poznat nové trendy a rozšířit si obzory.
Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
V Libereckém kraji začíná druhý ročník soutěžního programu TechStarter pořádaného Agenturou regionálního rozvoje a Libereckým krajem. Propojuje technické střední školy s regionálními firmami a ukazuje, že studentské nápady mohou najít uplatnění přímo ve výrobě. Výsledky loňského ročníku to ostatně potvrzují. Prototypy studentů dnes využívá například společnost ZF Automotive.
Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Jak lidem přiblížit výsledky našich vědců, jak relativně složité téma komunikovat srozumitelně a čtivě? Nejen o tom bude 9. října na CXI TUL přednášet osm profesionálů pohybujících se v oboru marketingu vědy, výzkumu a inovací. Na akci zvou především vědce, studenty, ale marketéry firem s vlastním R&D.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.