Market/ing Café #1 PR

open door 19:00, začínáme 19:30
DOK Nordbeans
Nákladní 431, 460 07 Liberec
První díl ze série libereckých meetupů určených pro marketéry, podnikavce, startupisty a pro všechny, kdo se chtějí dozvědět, jak se dělá úspěšný marketing. Naši hosté vám představí své příběhy, svou dobrou praxi a sem tam i nějaký ten fuck up.
Market/ing Café #1 PR

První díl ze série libereckých meetupů určených pro marketéry, podnikavce, startupisty a pro všechny, kdo se chtějí dozvědět, jak se dělá úspěšný marketing. Naši hosté vám představí své příběhy, svou dobrou praxi a sem tam i nějaký ten fuck up.

Meetup vám přináší Agentura regionálního rozvoje a značka 1012plus, spoluorganizátoři znovuobnovených PechaKucha Night Liberec.

V ARR jsme si dali za úkol přivést vám na každý meetup dvě zajímavá jména zpoza hranic kraje a dvě jména se silnou vazbou na Liberecký kraj. Vnímáme realitu a potřeby lidí v regionu a nabízíme inspiraci pro malé i velké, pro marketéry, kteří jsou ve firmě samojediní i pro ty, kteří pracují v týmu. Své si najdou i majitelé lokálních firem, kteří přemýšlí, jak posunout svůj business kupředu.

Jako první si bereme do hledáčku téma PR, konkrétněji téma vztahů s médii. Rozebereme ho z pohledu firmy, PR agentury resp. PR freelancera a z pohledu novináře. Ukážeme, že i velké PR se dá dělat s minimálním budgetem a že hlavní roli mnohdy nehrají peníze, ale dobrý nápad zrealizovaný v tu pravou chvíli.

Program večera:

Téma #1: Jak vybudovat lovebrand a nepřijít na buben, Aneta Kapuciánová, Seznam.cz

Kofola, Vasky, Preciosa, ale i Seznam.cz. Těmto značkám se dělá PR samo, řekli byste si. V čem je práce pro tuzemský lovebrand příležitostí, a v čem naopak Aneta vidí největší úskalí? Skutečně platí, že na dobrou marketingovou kampaň a PR komunikaci potřebujete milionové rozpočty? Jakkoli je to s nimi výrazně jednodušší, dozvíte se, co především stojí za úspěchem české internetové jedničky Seznam.cz a jejích služeb. A zjistíte, že řadu z toho, co zazní, můžete hned zítra začít dělat ve svojí firmě. 

O Anetě: V Seznamu začínala v roce 2016 na pozici manažera interní komunikace, od roku 2018 vede celý tým komunikace a zastává funkci tiskové mluvčí Seznam.cz. Ve světě PR, interní komunikace a společenské odpovědnosti se pohybuje už více než deset let. Svou kariéru začínala v přední tuzemské PR agentuře, kde pracovala pro regionální i nadnárodní klienty. Aneta ráda cestuje, sportuje a od dětství se věnuje klasickému zpěvu. Její aktuální výzvou je zaběhnout si 10 kilometrů pod 50 minut.

***

Téma #2: Krize jako příležitost, Marek Roll, Roll & Benza

Dlouhodobě budovanou reputaci může významné poškodit jakákoliv krizová situace. To platí pro velkou korporaci i drobného podnikatele. Marek nastíní, jak se na krizovou komunikaci připravit, jak ji řídit a jak z ní získat plusové body. Takovou příležitostí může být třeba i požár národního parku, který paradoxně může k regionu Českého Švýcarska přitáhnout nové investice i návštěvníky. Na krizovou komunikaci můžete jednoduše narazit i u start-upů, byť se většinou mluví jen o těch úspěšných. Jak si ale mají poradit s PR ti, kterým se zrovna nedaří? Jako bonus si Marek připravil několik doporučení, jak si "krizovku" nevytvořit ze samotného kontaktu s novinářem a jak se vyhnout nechtěným fuckupům. 

O Markovi: V médiích a komunikaci se pohybuje již více než čtvrt století. Působí jako nezávislý PR konzultant a pracuje pro podniky státní krizové infrastruktury – ČEPRO a Česká pošta. Aktuálně pomáhá destinační agentuře České Švýcarsko vrátit do regionu turisty a komunikovat problémy místních podnikatelů po požáru v národním parku. V oblasti korporátní a krizové komunikace se zaměřuje na společnosti ze stavebnictví, logistiky, průmyslu a financí. Řešil pád mostu ve Studénce pro klienta EUROVIA CS nebo reputační management pro Metrostav Infrastructure.

***

Téma #3: Příběh až na prvním místě, Veronika Slavíková, iQLANDIA

Televize, noviny, klienti, agentury, firmy i veřejnost. Ti všichni mají z pohledu komunikace jedno společné. Chtějí silný a zajímavý příběh. Jak ho ale vytvořit i tam, kde na první pohled není čeho se komunikačně chytit? Veronika za svou profesní kariéru vyzkoušela pohled ze všech stran. Spolu s Veronikou se zamyslíme nad jednou ze základních otázek v komunikaci – co má být dřív - produkt nebo sdělení? Jak si poradit i s totálně nesexy produktem? A co se stane, když s příběhem přijde i odpovědnost? A co dělat, aby se nám z PR nestalo MR nebo úplná katastrofa?

O Veronice: V prostředí PR pohybuje již od roku 2007. Začínala v tiskových odděleních v televizní branži, nejprve na TV Nova poté v Televizi Prima, kde měla na starosti PR pro pořady vlastní tvorby. Stála u zrodu Prima COOL nebo pořadů, jako je Ano šéfe!. Po těchto zkušenostech zamířila do online, na Seznam.cz a poté do (tehdy) liberecké Heureky. V Liberci zažila jako manažerka interní a externí komunikace přerod z malého a nadějného startupu o 20 lidech na velký korporát Heureka Group. Během první pandemické vlny na rok přešla na druhou stranu, stala se regionální redaktorkou deníku Blesk. Nyní už rok a půl vede marketingové a obchodní oddělení libereckého science centra iQLANDIA. Je maminka dvou dětí, ráda cestuje a vaří.

***

Téma #4: Jak se stát dobrým zdrojem informací, Honza Pešek, MF DNES

Á čtyřka textu, konference nebo snad kafe ve dvou? Posílat zprávy v pondělí nebo ve čtvrtek? Co psát, co nepsat a jak si média nepopudit proti sobě. Vycházka do hlubin novinářovy duše s Honzou Peškem, který nasvítí základní principy komunikace s médii a zodpoví elementární, ale i záludné otázky vznášející se ve vzduchu. Červenou nití příspěvku bude sdělení, že novináře zajímá především to, co osloví jeho čtenáře. Pokud se vám toto podaří vystihnout, máte napůl vyhráno.

O Honzovi: V mediální skupině Mafra působí od roku 2016. Předtím jste ho mohli vídat na obrazovce jako redaktora televize rtm plus. Honza se nejraději věnuje kultuře. Mezi jeho oblíbené formáty tak patří rozhovory se stálicemi či objevy české hudební a filmové scény. V Libereckém kraji nechybí u žádné nenadálé události. Šest dní strávil před rýnovickou věznicí, než se Jiří Kajínek znovu nadechl svobody. Obrazově zaznamenal první momenty požáru Severochemy, zabýval se i pádem lanovky na Ještěd. Rád vyráží na výlety do Jizerských hor, kde pořizuje mraky snímků, kterými pak krmí sociální sítě.

Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.