Market/ing Café #1 PR

open door 19:00, začínáme 19:30
DOK Nordbeans
Nákladní 431, 460 07 Liberec
První díl ze série libereckých meetupů určených pro marketéry, podnikavce, startupisty a pro všechny, kdo se chtějí dozvědět, jak se dělá úspěšný marketing. Naši hosté vám představí své příběhy, svou dobrou praxi a sem tam i nějaký ten fuck up.
Market/ing Café #1 PR

První díl ze série libereckých meetupů určených pro marketéry, podnikavce, startupisty a pro všechny, kdo se chtějí dozvědět, jak se dělá úspěšný marketing. Naši hosté vám představí své příběhy, svou dobrou praxi a sem tam i nějaký ten fuck up.

Meetup vám přináší Agentura regionálního rozvoje a značka 1012plus, spoluorganizátoři znovuobnovených PechaKucha Night Liberec.

V ARR jsme si dali za úkol přivést vám na každý meetup dvě zajímavá jména zpoza hranic kraje a dvě jména se silnou vazbou na Liberecký kraj. Vnímáme realitu a potřeby lidí v regionu a nabízíme inspiraci pro malé i velké, pro marketéry, kteří jsou ve firmě samojediní i pro ty, kteří pracují v týmu. Své si najdou i majitelé lokálních firem, kteří přemýšlí, jak posunout svůj business kupředu.

Jako první si bereme do hledáčku téma PR, konkrétněji téma vztahů s médii. Rozebereme ho z pohledu firmy, PR agentury resp. PR freelancera a z pohledu novináře. Ukážeme, že i velké PR se dá dělat s minimálním budgetem a že hlavní roli mnohdy nehrají peníze, ale dobrý nápad zrealizovaný v tu pravou chvíli.

Program večera:

Téma #1: Jak vybudovat lovebrand a nepřijít na buben, Aneta Kapuciánová, Seznam.cz

Kofola, Vasky, Preciosa, ale i Seznam.cz. Těmto značkám se dělá PR samo, řekli byste si. V čem je práce pro tuzemský lovebrand příležitostí, a v čem naopak Aneta vidí největší úskalí? Skutečně platí, že na dobrou marketingovou kampaň a PR komunikaci potřebujete milionové rozpočty? Jakkoli je to s nimi výrazně jednodušší, dozvíte se, co především stojí za úspěchem české internetové jedničky Seznam.cz a jejích služeb. A zjistíte, že řadu z toho, co zazní, můžete hned zítra začít dělat ve svojí firmě. 

O Anetě: V Seznamu začínala v roce 2016 na pozici manažera interní komunikace, od roku 2018 vede celý tým komunikace a zastává funkci tiskové mluvčí Seznam.cz. Ve světě PR, interní komunikace a společenské odpovědnosti se pohybuje už více než deset let. Svou kariéru začínala v přední tuzemské PR agentuře, kde pracovala pro regionální i nadnárodní klienty. Aneta ráda cestuje, sportuje a od dětství se věnuje klasickému zpěvu. Její aktuální výzvou je zaběhnout si 10 kilometrů pod 50 minut.

***

Téma #2: Krize jako příležitost, Marek Roll, Roll & Benza

Dlouhodobě budovanou reputaci může významné poškodit jakákoliv krizová situace. To platí pro velkou korporaci i drobného podnikatele. Marek nastíní, jak se na krizovou komunikaci připravit, jak ji řídit a jak z ní získat plusové body. Takovou příležitostí může být třeba i požár národního parku, který paradoxně může k regionu Českého Švýcarska přitáhnout nové investice i návštěvníky. Na krizovou komunikaci můžete jednoduše narazit i u start-upů, byť se většinou mluví jen o těch úspěšných. Jak si ale mají poradit s PR ti, kterým se zrovna nedaří? Jako bonus si Marek připravil několik doporučení, jak si "krizovku" nevytvořit ze samotného kontaktu s novinářem a jak se vyhnout nechtěným fuckupům. 

O Markovi: V médiích a komunikaci se pohybuje již více než čtvrt století. Působí jako nezávislý PR konzultant a pracuje pro podniky státní krizové infrastruktury – ČEPRO a Česká pošta. Aktuálně pomáhá destinační agentuře České Švýcarsko vrátit do regionu turisty a komunikovat problémy místních podnikatelů po požáru v národním parku. V oblasti korporátní a krizové komunikace se zaměřuje na společnosti ze stavebnictví, logistiky, průmyslu a financí. Řešil pád mostu ve Studénce pro klienta EUROVIA CS nebo reputační management pro Metrostav Infrastructure.

***

Téma #3: Příběh až na prvním místě, Veronika Slavíková, iQLANDIA

Televize, noviny, klienti, agentury, firmy i veřejnost. Ti všichni mají z pohledu komunikace jedno společné. Chtějí silný a zajímavý příběh. Jak ho ale vytvořit i tam, kde na první pohled není čeho se komunikačně chytit? Veronika za svou profesní kariéru vyzkoušela pohled ze všech stran. Spolu s Veronikou se zamyslíme nad jednou ze základních otázek v komunikaci – co má být dřív - produkt nebo sdělení? Jak si poradit i s totálně nesexy produktem? A co se stane, když s příběhem přijde i odpovědnost? A co dělat, aby se nám z PR nestalo MR nebo úplná katastrofa?

O Veronice: V prostředí PR pohybuje již od roku 2007. Začínala v tiskových odděleních v televizní branži, nejprve na TV Nova poté v Televizi Prima, kde měla na starosti PR pro pořady vlastní tvorby. Stála u zrodu Prima COOL nebo pořadů, jako je Ano šéfe!. Po těchto zkušenostech zamířila do online, na Seznam.cz a poté do (tehdy) liberecké Heureky. V Liberci zažila jako manažerka interní a externí komunikace přerod z malého, nadějného startupu o 20 lidech, na velký korporát Heureka Group. Během první pandemické vlny na rok přešla na druhou stranu, stala se regionální redaktorkou deníku Blesk. Nyní už rok a půl vede marketingové a obchodní oddělení libereckého science centra iQLANDIA. Je maminka dvou dětí, ráda cestuje a vaří.

Dalším hostem večera bude novinář Jan Pešek z liberecké redakce MF DNES. Jeho témata představíme v následujících dnech:-)

Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.