Market/ing Café #2 Strategie
Nákladní 431, 460 07 Liberec
Druhý díl ze série libereckých meetupů pořádaných Agenturou regionálního rozvoje, určených pro marketéry, podnikavce, startupisty a pro všechny, kdo se chtějí dozvědět, jak se dělá úspěšný marketing.
V ARR jsme si dali za úkol přivést vám na každý meetup zajímavé marketéry z regionu i hosty žijící a tvořící za hranicemi kraje pod Ještědem. Nabízíme inspiraci pro malé a velké, pro ty, kteří jsou ve firmě na marketing sami i pro ty, kteří pracují v týmu. Své si najdou i majitelé lokálních firem, kteří přemýšlí, jak posunout svůj byznys kupředu.
V druhém dílu si vezmeme do hledáčku téma strategického marketingu. Ukážeme si pohled zevnitř firmy, hovořit budeme o tom, jak vybudovat fungující marketing a marketingovými vizemi nakopnout firmu kupředu. Podíváme se i na pohled agenturní, tzn. na ideální postup, jak s klientem vytesat smysluplnou strategii a jak ji také naplnit.
Naši hosté vám představí své příběhy, svou dobrou praxi a sem tam i nějaký ten fuck up. Budou jimi ostřílení marketéři, jejichž praxe sahá do dob, kdy ještě frčely kufříkové mobilní telefony:-)
Hosté březnového Market/ing Café #2
Kateřina Slezáková: Úspěšná strategie značky – symbióza kreativity a organizace
Katka ve svém příspěvku nastíní postup krok za krokem. Analýza chování a potřeb zákazníků a až poté přijde na řadu samotná tvorba strategie. Dozvíte se, jak se racionálním a efektivním způsobem zbavit balastu a vytvořit tak dostatek manévrovacího prostoru pro naplňování vašich plánů a cílů.
Strategie značky musí podle Katky obsahovat jasnou definici hodnot a positioningu značky, za kterou si musí markeťák vždy stát. „Pokud máte kvalitní produkt, podaří se vám jej doprovodit kreativním konceptem a kvalitní komunikací, jste jen krůček od úspěchu," říká Katka.
A jak poznat, že je koncept kreativní a komunikace opravdu kvalitní? Katka radí mít svůj autentický příběh, nejít s davem konkurentů, odlišovat se od nich a nebát se.
O Katce: Před nedávnem zahájila svou dvanáctou sezónu v marketingovém oddělení společnosti Vinolok. Jejím denním chlebem je komunikace skleněných zátek na prémiová vína, destiláty, vody a oleje. Díky takto dlouhému působení pod křídly jedné značky s velmi zajímavým produktem může poskytnout unikátní pohled na tvorbu strategie, její naplňování i vyhodnocování v dlouhodobém horizontu.
➡️ více najdete na LinkedIn
Petr Juráň: Intuitivní vs. data-based komunikační strategie
Petr na reálných příkladech dvou značek ukáže dva možné přístupy reklamní agentury ke tvorbě komunikační strategie. Na miskách vah se octne práce založená na intuitivním přístupu a práce založená na datech. Obě mají své kouzlo, obě mají své zastánce a odpůrce.
Aniž byste věděli, která je která, dozvíte se, jak obě komunikační strategie vznikaly, jak byly schvalovány a jak se jim následně vedlo... což vám ve finále odhalí tajemství způsobu jejich vzniku.
O Petrovi: V reklamě je od doby, kdy trhu telekomunikací vévodily kufříkové telefony, tisková data se do redakcí posílala na filmech, sociální média byla jednou velkou neznámou, do agentur se chodilo slušně oblečeno. A pokud jste si tenkrát založili vlastní malou agenturu, bylo to za peníze babičky jakožto generálního investora, nikoliv za peníze z crowdfundingu.
➡️ více najdete na LinkedIn
Tomáš Kostkan: Jak na komunikační strategii a proč vždy (aspoň nějakou) potřebujete
Jak udělat strategii, která je kompasem značky nebo projektu a nikoli okamžitě zapomenutým dokumentem? Na reálných příkladech Tomáš ukáže různé přístupy k tvorbě komunikační strategie. Dozvíte se, jak strategie pomůže při běhu komunikačních projektů a na co určitě nezapomenout. A že obsah je v tomto případě rozhodně důležitější než rozsah.
O Tomášovi: Principál v brandingové a marketingové agentuře AnFas, kterou před dvaceti lety zakládal. Za sebou má dobře odvedenou práci na komunikaci desítek značek. Z těch známějších: Czech Tourism, Siemens, Penta Investments, Yedoo, Zentiva, Český Rozhlas, SCIOškoly, Ocún, Nobilis Tilia, Preciosa a mnoha dalších, které o svůj věhlas teprve bojují.
➡️ více najdete na LinkedIn
Pavel Pelech: Jak strategicky manévrovat v různých modelech podnikání
Jak dobře znáte svůj byznys? Fungujete jako B2B, B2C, B2G, kombinujete cílovky, máte volné pole působnosti, jste svázaná frančíza, nebo stojíte úplně někde jinde? A víte co to znamená pro vaši marketingovou strategii? Pavel na základě svých bohatých profesních zkušeností nastíní možnosti strategického manévrování v různých modelech podnikání. Suché teorie se ale od něj nedočkáte, čekejte příběhy z praxe a sem tam nějaký špek na odlehčení.
O Pavlovi: Marketing Pavla nadchnul už během studií Ekonomické Fakulty Technické univerzity v Liberci. Ze své alma mater se vydal do rodinného byznysu, nejprve do potravinářského sektoru a následně do automotive. Dlouhé roky v Liberci budoval rodinný autosalon, tedy typickou frančízu svázanou korporátními pravidly komunikace, aby po pandemických letech opět zakotvil na své alma mater na pozici doktoranda, jak jinak než v oboru marketingu.