Nanovlákna, sklo i robotické vážky. Liberecký kraj podpoří třiadvacet inovativních firem a projektů

Nanovlákna, sklo i robotické vážky. Liberecký kraj podpoří třiadvacet inovativních firem a projektů

Přes čtyři miliony korun pošle Liberecký kraj na podporu začínajících podnikatelů, inovativních firem nebo na projekty propojující komerční sektor s výzkumnými centry. Slouží mu k tomu každoročně vyhlašovaný Regionální inovační program nabízející tři druhy voucherů, startovací, inovační a technologický.

„Naším cílem je podpořit inovativní projekty s vysokou přidanou hodnotou. Za dobu trvání programu jsme pomohli již téměř pětadvaceti miliony korun,” říká Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

Žadatelé mohou z programu získat až dvě stě tisíc korun a pro konzultace jim je k dispozici jak Krajský úřad Libereckého kraje, tak Liberecký podnikatelský inkubátor Lipo.ink. V letošním roce se celkem sešlo 35 žádostí a z nich bylo 23 doporučeno k podpoře. Jsou mezi nimi firmy zaměřené na tradiční obory textilu nebo sklářství, ale i na špičkové aplikace v oblastech nanotechnologií či 3D tisku implantátů.

„Největší zájem byl tradičně o technologický voucher, který žadateli umožní ověřit proveditelnost a efektivitu výrobního postupu. Celkem šestnáct firem si bude moci ověřit a otestovat aplikační potenciál svých nových myšlenek v praxi,“ dodává Jiří Ulvr. Pět projektů založených na spolupráci firem s výzkumnými centry získalo inovační voucher a dva perspektivní a začínající podnikatelé obdrželi voucher startovací.

Nanovlákna, sklo i robotické vážky

Zlepšení managementu a kontroly kvality výroby nanovláken si od technologického voucheru slibují ve firmě Nanotech dynamics. „Voucher použijeme na vývoj softwarového řešení umožňující efektivnější sběr dat z jednotlivých výrobních zařízení a následnou práci s nimi. Pomůže nám to optimalizovat proces výroby nanovláken a tím ho i zlevnit,” říká zakladatel a manažer společnosti pro rozvoj Luboš Komárek.

Posílení komunikace směrem do zahraničí zase plánuje kreativní sklářské studio Salansky. „Voucher uplatníme při tvorbě nových webových stránek zaměřených na zahraniční klientelu. Chceme na nich uceleně prezentovat naše portfolio a plánujeme nově otevřít i e-shop,” upřesňuje za studio Ondřej Salanský.

Propagaci myšlenek a nápadů z Libereckého kraje plánuje i Matěj Karásek, zakladatel startupu Flapper Drones. „Díky voucheru budeme moci vyvinout prototyp dronové show, což nám pomůže naše robotické vážky prezentovat na zahraničních veletrzích. Prostředky chceme použít také na spolupráci s výzkumným ústavem CXI TUL, konkrétně na optimalizaci postupů 3D tisku drobných plastových dílů.”

V letošním roce měl program větší finanční alokaci téměř o milion korun. „Věříme, že peníze pomohou firmám v dalším rozvoji a náš region posunou k větší konkurenceschopnosti. To chceme i nadále podporovat,” uzavírá Jiří Ulvr.

Doporučené články

Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Ve čtvrtek 15. května libereckou kavárnou DOK zavoněl marketing. Agentura regionálního rozvoje společně s Libereckým krajem ji do posledního místa zaplnily vědění chtivým publikem. Úkol zněl jasně: prozkoumat vztahy mezi marketingem a obchodem. Znáte to, někdy to ve firmě jiskří... někdy naopak plyne hladce. Co jsou hlavní bolístky našich pracovních vztahů a jak je přetavit ve funkční spolupráci prospěšnou oběma stranám, firmě a zákazníkovi především? Návody poskytli čtyři pozvaní spíkři Honza Gregor, Jana Kupková, Tereza Plášilová a Petr Kosek.
Červnová PechaKucha Night Liberec představí tucet srdcařů bez hranic
Červnová PechaKucha Night Liberec představí tucet srdcařů bez hranic
Dělají z našeho kraje, nebo rovnou z celého světa, lepší místo k životu. Věří, že i zdánlivě malý čin může mít velký smysl. V úterý 10. června se sejdou v Kulturním centru Vratislavice 101010 na sedmnácté liberecké PechaKucha Night. Dvanáct osobností zde představí své srdeční záležitosti v dynamickém formátu 20x20. Nenechte si to ujít – kupte si svoji vstupenku včas.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.