Koordinace, patenty a výsledky: Jak klastr Nanoprogress formuje vývoj nanotechnologií
Na začátku byla otevřenost, respekt a schopnost domluvit se jazyky různých oborů. Na konci je špičková nanotechnologie, která spoluutváří budoucnost čištění odpadních vod a vzduchu, potravinářství či lidského zdraví. Na konci – a přesto stále na počátku.
Robot mění životy k lepšímu. V Jablonci pomáhá lidem s autismem i demencí unikátní technologie
V Domově a Centru denních služeb v Jablonci nad Nisou začali testovat unikátního robota Robica. Ten je jako první svého druhu v Evropě certifikován jako zdravotnický prostředek. Pomáhá zde klientům s poruchou autistického spektra, demencí a dalšími mentálními či pohybovými problémy. Testování probíhá díky společné iniciativě Agentury regionálního rozvoje a Libereckého kraje. Provoz je financován z projektu Evropský digitální inovační hub (EDIH) Northeast Bohemia.
Srdcaři bez hranic: PechaKucha Night nabídla příběhy měnící svět k lepšímu
Dvanáct řečníků, dvanáct srdcí hořících pro dobrou věc, se vystřídalo na pódiu sedmnácté liberecké PechaKucha Night. Publiku ukázali, že drobné každodenní skutky obyčejných lidí mají neobyčejnou moc měnit region, ale i celý svět k lepšímu.
Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Ve čtvrtek 15. května libereckou kavárnou DOK zavoněl marketing. Agentura regionálního rozvoje společně s Libereckým krajem ji do posledního místa zaplnily vědění chtivým publikem. Úkol zněl jasně: prozkoumat vztahy mezi marketingem a obchodem. Znáte to, někdy to ve firmě jiskří... někdy naopak plyne hladce. Co jsou hlavní bolístky našich pracovních vztahů a jak je přetavit ve funkční spolupráci prospěšnou oběma stranám, firmě a zákazníkovi především? Návody poskytli čtyři pozvaní spíkři Honza Gregor, Jana Kupková, Tereza Plášilová a Petr Kosek.
Marketing Café v DOKu ukáže, jak naladit marketing a obchod na jednu vlnu
Marketéři budují značku, tvoří obsah a posílají ho do světa. Obchodníci přinášejí zakázky. Ne vždy se tyto dva specifické druhy ve firmě plácají po zádech. Kdo to zase pokazil? Schválně, jak často jste za svou kariéru slyšeli tuhle větu?
Vítězové Ideathonu navrhli cesty, jak přiblížit Knihovnu Liberec mladým
Téměř šedesát studentů ze sedmi středních škol Libereckého kraje a Technické univerzity v Liberci se minulý týden zapojilo do pátého ročníku 24hodinového maratonu nápadů Liberec Ideathon.
V TechStarteru řešili studenti zadání z praxe. Firmy jejich nápady využijí
Osm projektů, 27 studentů a půl roku práce na skutečných problémech z průmyslové praxe. Tak vypadal první ročník soutěžního programu TechStarteru, který uspořádala Agentura regionálního rozvoje (ARR) s cílem podpořit technické vzdělávání v kraji. A výsledek? Prohloubení spolupráce středních škol s firmami, nové prototypy i vylepšení zavedených výrobních postupů.
Jak prodat chuť hor, úlevu od bolesti a klid na personálním oddělení? Workshop nabídl trojici řešení
Marketing a malé firmy – spojení, které má svá specifika, mnoho světlých, ale i stinných stránek. Roky zkušeností a milionové rozpočty nahrazují marketéři nadšením a perfektním přehledem o produktu. Mají ho zpravidla na dosah ruky. Na co však čas od času zapomínají, je zákazník. Měl by vždy stát na prvním místě – a to rozhodně není jen prázdná fráze.
Tradiční sklářství, Ještěd, inovace i digitalizace aneb Jak zaujmout norskou delegaci
Na konci listopadu se v Jablonci nad Nisou setkali zástupci veřejné správy, sdíleli své příklady dobré praxe a diskutovali, jak čelit výzvám v oblastech otevřených dat a práce s daty. Kromě českých datových specialistů jsme měli čest přivítat i vzácné hosty z Norska – odborníky z Norské digitální agentury (Digdir) a Norské asociace lokálních a regionálních samospráv (KS).