
Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu

Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Ve čtvrtek 15. května libereckou kavárnou DOK zavoněl marketing. Agentura regionálního rozvoje společně s Libereckým krajem ji do posledního místa zaplnily vědění chtivým publikem. Úkol zněl jasně: prozkoumat vztahy mezi marketingem a obchodem. Znáte to, někdy to ve firmě jiskří... někdy naopak plyne hladce. Co jsou hlavní bolístky našich pracovních vztahů a jak je přetavit ve funkční spolupráci prospěšnou oběma stranám, firmě a zákazníkovi především? Návody poskytli čtyři pozvaní spíkři Honza Gregor, Jana Kupková, Tereza Plášilová a Petr Kosek.
Program večera otevřel Honza Gregor – nabídl pohled z výšky na svou kariérní cestu vedoucí od marketingu v malé agentuře až po vendor marketing v české e-commerce jedničce Alze. Svůj příběh založil na jemných nuancích marketingově obchodní agendy a pohledu měnícím se s přibývajícími zkušenostmi. Od ryzího marketéra se posunul k šéfovi oddělení, jehož klíčovým úkolem je prodávat marketing. Honzovy stručné rady zní: Jako markeťák se snažte rozumět svému řemeslu, chápat obchod, být blízko produktu a získat důležité slovo ve vedení firmy. Velký důraz rovněž kladl na data-driven přístup (čísla a čísla, data a data).
Jana Kupková navázala praktickým minikurzem spolupráce mezi oběma světy, a to především v B2B. Jejich pět tipů pro ladění vztahů mezi obchodem a marketingem (např. Získej si respekt, uvolni obchodníkům ruce, nebo Mluvte spolu, nezavírejte se do svých světů) padlo na úrodnou půdu. Její vstup byl hodnotnou připomínkou faktu, že spolupráce mnohdy nestojí na velkých konstruktech, ale na každodenních maličkostech.
Hrdinové z Papírového náměstí
Druhá část večera patřila místním podnikatelům, kteří marketing a obchod řeší zpravidla sami – nebo v malém týmu. Tereza Plášilová z L°Makronky nechala diváky nahlédnout do svého podnikání, kde se šperky a makronky prolínají s kreativním přístupem k obchodu a marketingu. Nastínila, jak přemýšlí marketér, obchodník, výrobce, účetní i uklízečka v jedné osobě a popsala, jak při tom všem lze mít stále hlavu v oblacích a nohy na zemi.
Marketingový večer uzavřel Petr Kosek z Nalehko notnou dávkou autentického marketingu. Petr začal v Česku jako první propagovat ultralight backpacking a vytvořil si tím v outdoorovém byznysu vlastní výklenek. V něm je dnes naprostou jedničkou. Přístup postavený na kvalitním produktu a dobře zacíleném edukativním obsahu mu vytváří komunitu loajálních zákazníků. Závěr tak divákům ukázal, že cesta k úspěšnému obchodu a marketingu vede i mimo mainstream a výkonnostní kampaně tlačené na sílu.
Co si odnášíme
Jednoduše řečeno: funguje to, když dobře ovládáme své řemeslo, víme, co chceme a mluvíme spolu. Příjemným bonusem večera bylo poznání, že autenticita opravdu funguje. A nás v Agentuře regionálního rozvoje a na Libereckém kraji těší, že Marketing Café láká (a propojuje) nejen ostřílené marketéry a kreativce, ale třeba i lidi z byznysu nebo z HR. Děláme pro vás akce, na které bychom sami rádi chodili – neformální, s inspirativním obsahem, dobrou kávou a komunitou, která drží při sobě. Na viděnou se těšíme na konferenci Marketing Masters ve středu 17. září v KC Vratislavice 101010.
Doporučené články


