Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy

Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy

Jak lidem přiblížit výsledky našich vědců, jak relativně složité téma komunikovat srozumitelně a čtivě? Nejen o tom bude 9. října na CXI TUL přednášet osm profesionálů pohybujících se v oboru marketingu vědy, výzkumu a inovací. Na akci zvou především vědce, studenty, ale marketéry firem s vlastním R&D. Registrovat se mohou bezplatně zde.

„Mnoho vědců a výzkumníků si od marketingu drží odstup – to bychom rádi změnili. Chceme ukázat, že výsledky jejich práce jde komunikovat citlivě i s jiskrou. A že z toho mohou těžit oni sami, veřejnost i celý náš region,“ říká za organizátory akce Eva Doležalová z výzkumného ústavu CXI TUL, která sama zažila, jaké to je přejít z laboratoře do světa marketingu vědy.

Na Instagram i do Forbesu

Pozvání na akci přijala Markéta Hujerová (Klíčová), která svou vědeckou dráhu nastartovala v laboratořích Technické univerzity v Liberci. Výzkum nanomateriálů ji postupně dovedl na prestižní Harvard Medical School, do žebříčku Forbes 30 pod 30 i k založení startupu Nanoflexion.

Libereckou TULku bude reprezentovat také duo vědců Pavlína Konopáčová a David Mareš, které se svým výzkumem v oblasti nanochemie září díky svébytnému humoru na sociální síti Instagram. Jejich video připodobňující nukleární magnetickou rezonanci k věštecké kouli dosáhlo více než půl milionu zhlédnutí a třiceti tisíc lajků.

Svůj pohled přidá i Jitka Burešová z Ekonomické fakulty TUL, finalistka soutěže Český Vševěd a marketérka programů TAČR a HORIZONT nebo Roman Valeš, který univerzitě spravuje profily na sociálních sítích.

Akademický pohled zvenčí přinese na půdu TULky Zuzana Hubičková, zakladatelka SciComHubu, otevřené komunity a spolku pro vědeckou komunikaci. Propojuje nadšence i profesionály a snaží se posouvat úroveň komunikace české vědy kupředu.

Marketing je jen jeden

„Marketing vědy je jako marketing jakékoliv jiného produktu,“ říká Ondřej Toral ze společnosti MEGA Group, která ve Stráži pod Ralskem vyvíjí elektromembránové technologie a vyváží je do celého světa. Svůj pohled marketéra firmy s vlastním výzkumem a vývojem představí ve druhé části akce.

Lukáš Jokl z Agentury regionálního rozvoje naváže příkladem, jak úspěšně dostat produkt transferu technologií do mainstreamových médií. Sociální robot Robic, zapůjčený od španělského akademického spinoffu Inrobics, v červenci zaujal rozhlas i televize. Ukázal Liberecký kraj jako region, který progresivně využívá umělou inteligenci v sociální oblasti.

Poslední hostem propojujícím akademický a byznysový sektor bude Ondřej Herskovič, dokumentární režisér a autor více než 150 pořadů o vědě pro Českou televizi. Ukáže, jak mohou vědecké instituce i technologické firmy komunikovat své výsledky pomocí přitažlivého audiovizuálního obsahu.

„Sdílet vědu je jako běžet štafetu – když výsledek nepředáte dál, závod nemá smysl. Proto jsme na kraji v rámci projektu Smart Akcelerátor rádi podpořili akci na Technické univerzitě v Liberci, která dává vědě tvář i příběh,“ uzavírá Edvard Kožušník, statutární náměstek hejtmana Libereckého kraje za resort hospodářského a strategického rozvoje.

Doporučené články

Jak na rychlou sanaci podzemních a odpadních vod? Pomocí nanočástic kovů
Jak na rychlou sanaci podzemních a odpadních vod? Pomocí nanočástic kovů
Dekády těžké průmyslové výroby se na českém životním prostředí podepsaly znečištěním podzemních vod. Jejich sanace ještě nedávno narážela na nepříliš efektivní a nešetrné technologie. To se mění díky výzkumu nanočástic železa na Českém institutu výzkumu a pokročilých technologií (CATRIN), jenž spadá pod Univerzitu Palackého v Olomouci.
NanoCzech 2025: Do Liberce zamíří české i zahraniční kapacity v oboru nanotechnologií
NanoCzech 2025: Do Liberce zamíří české i zahraniční kapacity v oboru nanotechnologií
Nanotechnologie už dávno nejsou jen vědeckým experimentem, šetří zdroje, snižují náklady a pomáhají chránit životní prostředí. Jak je využít v praxi, ukáže konference NanoCzech 2025, kterou 20. listopadu pořádají v Liberci Agentura regionálního rozvoje a Liberecký kraj. Do města, které před více než dvaceti lety dalo světu průmyslovou výrobu nanovláken, zamíří špičkoví vědci, podnikatelé i zahraniční diplomaté. Akce je otevřená všem, kdo chtějí poznat nové trendy a rozšířit si obzory.
Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
V Libereckém kraji začíná druhý ročník soutěžního programu TechStarter pořádaného Agenturou regionálního rozvoje a Libereckým krajem. Propojuje technické střední školy s regionálními firmami a ukazuje, že studentské nápady mohou najít uplatnění přímo ve výrobě. Výsledky loňského ročníku to ostatně potvrzují. Prototypy studentů dnes využívá například společnost ZF Automotive.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.