Startuje 5. ročník žákovské soutěže Business Talent: Chytrá hra jako úkol pro mladé inovátory

Startuje 5. ročník žákovské soutěže Business Talent: Chytrá hra jako úkol pro mladé inovátory

Žákovská soutěž Business Talent 2025 vstupuje do svého pátého ročníku. Letos čeká na týmy osmáků a deváťáků z Libereckého kraje výzva vytvořit z připravených součástek vlastní chytrou hru. Soutěž, kterou pořádá Agentura regionálního rozvoje a iQLANDIA ve spolupráci s Libereckým krajem a partnery, propojuje školy, moderní technologie a firmy a vede žáky k podnikavosti i tvořivosti.

Business Talent je příležitostí, jak u dětí probudit chuť tvořit, přemýšlet a posouvat nápady od myšlenky až k funkčnímu prototypu, ale také je umět dobře prodat. “Soutěž se každým rokem vyvíjí a snaží se reagovat na aktuální potřeby škol, žáků i firem. Zároveň propojuje vzdělávání s reálnou praxí, protože zástupci lokálních firem se aktivně zapojují jako partneři nebo porotci. Vidí tak na vlastní oči, jaké talenty v našem kraji rostou, a mohou žákům ukazovat, jak se jejich dovednosti dají využít v budoucím profesním životě,“ říká Václav Dostál, ředitel iQLANDIE.

Záštitu nad soutěží převzala Jitka Skalická, členka Rady Libereckého kraje pro resort školství a sportu. „Aktivity, které rozvíjejí polytechnické vzdělávání a podnikavost, podporujeme dlouhodobě. Soutěž Business Talent je toho dobrým příkladem. Žákům základních škol z celého kraje dává možnost projít si celý proces od nápadu k hotovému prototypu a věříme, že je tak může motivovat k volbě vhodného studijního oboru na střední škole.“

Letošní ročník přináší nový úkol – soutěžící týmy dostanou sadu součástek v tajemném boxu, ze kterých mají vytvořit chytrou hru. Partnerem je v tomto roce mimo jiné společnost Albi. „Téma her máme v Albi opravdu blízko. Proto nás těší, že můžeme být partnerem soutěže, kde žáci přetaví své nápady do konkrétních prototypů. Kreativita, nápaditost a radost z objevování – to jsou hodnoty, které sdílíme s Business Talentem,“ uvádí František Štolfa, marketingový manažer společnosti Albi.

Chytrou hru musí žáci během jednoho dne vymyslet, vyrobit a následně ji odprezentovat před odbornou porotou. Ta je i letos složena z významných osobností Libereckého kraje a také odborníky z oboru her a herního průmyslu. „Věříme, že hry mohou být skvělým prostředkem pro rozvoj kreativity a logického myšlení. Proto rádi podporujeme soutěž Business Talent a dáváme studentům možnost objevovat nové způsoby, jak se učit a tvořit.“ uvádí Valerija Gerfanová, Business Development Manager projektu Engu od Bohemia Interactive.

Proč to dává smysl školám a firmám?

Spojení vzdělávání a praxe oceňují nejen organizátoři, ale i školy a lokální podniky. „Na setkání učitelů ve FabLabu každoročně v říjnu vídám skvělé studentské projekty z Business Talentu a letos jsem si konečně vzpomněl na přihlášení. Vaše dílna je výborně vybavená a podporuje tvořivost – to chci dopřát i našim žákům. Zároveň v nich chci rozvíjet podnikavost: nebát se tvořit nové věci a představit je veřejnosti, k čemuž soutěž skvěle vede. Letos otevíráme předmět Polytechnická výchova a účast v soutěži by byla silnou oporou při jeho startu.“ uvádí Ondřej Bek, učitel ze základní školy ve Stráži nad Nisou.

***

Soutěž Business Talent pořádá Agentura regionálního rozvoje a science centrum iQLANDIA pod záštitou členky Rady Libereckého kraje pro resort školství a sportu Jitky Skalické.

Soutěž je financována z prostředků projektu Smart Akcelerátor Libereckého kraje III, Evropské unie, MŠMT a Libereckého kraje. Pořadatelé děkují za podporu partnerům soutěže: CzechInvest, Atrea, Bohemia Interactive, Crytur, Nadační fond Gago, Barevný svět Liberec, Knihkupectví Fryč, ZF, Praktik System, Millenium Technologies, Nadace Preciosa, Cikautxo, Statutární město Liberec, Kovap, Okresní hospodářská komora Jablonec nad Nisou, Elmarco, Albi a Metrostav.

Doporučené články

Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Jak lidem přiblížit výsledky našich vědců, jak relativně složité téma komunikovat srozumitelně a čtivě? Nejen o tom bude 9. října na CXI TUL přednášet osm profesionálů pohybujících se v oboru marketingu vědy, výzkumu a inovací. Na akci zvou především vědce, studenty, ale marketéry firem s vlastním R&D.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.