Kraj představil v Černínském paláci českým diplomatům svá inovativní i tradiční odvětví

Kraj představil v Černínském paláci českým diplomatům svá inovativní i tradiční odvětví

Více než osmdesát ekonomických a vědeckých diplomatů z českých velvyslanectví po celém světě se na konci června sešlo v pražském Černínském paláci. Ministerstvo zahraničních věcí je takto svolává každoročně k prezentaci toho nejlepšího z Česka.

Diplomaté pak z nabytých poznatků těží na svých misích a nabízejí český um a dovednosti. Mezi prezentujícími nechyběl zástupce z Libereckého kraje, který představil region z pohledu výzkumu, vývoje a inovací, ale i z pohledu tradičních řemesel.

V rámci vícedenního programu byl jeden den vyhrazen šesti sektorovým kulatým stolům. Liberecký kraj zastupovala Agentura regionálního rozvoje, před diplomaty odprezentovala region spolu s šesti dalšími subjekty u stolu zaměřeného na výzkum, vývoj, inovace a vzdělávání.

V desetiminutové prezentaci představila projekt Smart Akcelerátor, který je součástí celonárodní sítě akcelerátorů. Ve zkratce vyzdvihla sektory, ve kterých je region silný: nanomateriály a nanotechnologie, pokročilé strojírenství, elektronika a elektrotechnika, ICT, optika a sklo, pokročilá dopravní zařízení, udržitelné nakládání s přírodními zdroji, zpracování plastových, kovových a kompozitních materiálů nejen pro automotive. Na závěr podtrhla roli Technické univerzity v Liberci, která se věnuje mnoha výše zmíněným oborům.

„Diplomaté získali přehled o konkrétních produktech a službách z regionu. Zároveň jsme jim nabídli naši Agenturu regionálního rozvoje jako jednotné kontaktní místo, na které se mohou s důvěrou obracet,“ říká Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova. „Ač jsme druhým nejmenším krajem, vzbudila naše prezentace v Černínském paláci zájem, především pestrostí pokročilých produktů a služeb.“

Kromě inovací byl prezentován i tradiční řemeslný um sklářů, který Liberecký kraj souhrnně propaguje pod značkou Křišťálové údolí. Zvláštní pozornost vzbudily křišťálové medaile z letošního mistrovství světa v ledním hokeji, které navrhla umělkyně Kateřina Handlová a vyrobili skláři z Kolektiv Ateliers v Novém Boru.

Setkání v Černínském paláci ukázalo, že Liberecký kraj má co nabídnout a zároveň chce být aktivním hráčem v podpoře zahraničního obchodu a mezinárodní spolupráce ve svých inovativních i tradičních odvětvích.

Doporučené články

NanoCzech 2025: Do Liberce zamíří české i zahraniční kapacity v oboru nanotechnologií
NanoCzech 2025: Do Liberce zamíří české i zahraniční kapacity v oboru nanotechnologií
Nanotechnologie už dávno nejsou jen vědeckým experimentem, šetří zdroje, snižují náklady a pomáhají chránit životní prostředí. Jak je využít v praxi, ukáže konference NanoCzech 2025, kterou 20. listopadu pořádají v Liberci Agentura regionálního rozvoje a Liberecký kraj. Do města, které před více než dvaceti lety dalo světu průmyslovou výrobu nanovláken, zamíří špičkoví vědci, podnikatelé i zahraniční diplomaté. Akce je otevřená všem, kdo chtějí poznat nové trendy a rozšířit si obzory.
Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
V Libereckém kraji začíná druhý ročník soutěžního programu TechStarter pořádaného Agenturou regionálního rozvoje a Libereckým krajem. Propojuje technické střední školy s regionálními firmami a ukazuje, že studentské nápady mohou najít uplatnění přímo ve výrobě. Výsledky loňského ročníku to ostatně potvrzují. Prototypy studentů dnes využívá například společnost ZF Automotive.
Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Jak lidem přiblížit výsledky našich vědců, jak relativně složité téma komunikovat srozumitelně a čtivě? Nejen o tom bude 9. října na CXI TUL přednášet osm profesionálů pohybujících se v oboru marketingu vědy, výzkumu a inovací. Na akci zvou především vědce, studenty, ale marketéry firem s vlastním R&D.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.