Liberec zaplní kreativci. Lipo.ink nabídne přednášky, Kino Varšava národní kolo soutěže Creative Business Cup

Liberec zaplní kreativci. Lipo.ink nabídne přednášky, Kino Varšava národní kolo soutěže Creative Business Cup

Čtvrtek 14. března bude v Liberci zasvěcen kreativitě. V Libereckém podnikatelském inkubátoru Lipo.ink hodinu po poledni odstartuje Creative meets Business, setkání místních kreativců vyplněné přednáškami a přehlídkou umělecké tvorby. Večer pak hostí Kino Varšava národní kolo globální soutěže startupů Creative Business Cup. Jeho vítěz získá nejenom pozornost investorů, ale především postup do prestižního finále v Kodani.

Odpolední program v Lipo.ink poskytne kreativcům na pódiu i v hledišti prostor pro sdílení zkušeností, „AHA momentů“ a také pro volnou diskuzi. Zahájí ho Pavlína Sacherová s příběhem jablka s Podještědí, které dobylo Spojené státy americké, vycestovalo na oběžnou dráhu a stalo se tahákem výstavy liberecké Botanické zahrady.

Následovat budou příspěvky grafika Tomáše Q Procházky, členů umělecké skupiny Procesisté a improvizátorky Lenky Sadvarové. Svou tvorbu od řemesla až po špičkové technologie představí Flapper drones, Procesisté, Veronika Bečková, vizuální studio Stroy_, Barbora Vočková a ateliér Vočko, Kenka a další. Akce je určena nejen pro kreativce samotné. Cílí na podnikatele, akademiky nebo vědeckovýzkumné pracovníky, kterým nabízí notnou dávku inspirace.

„Kreativní průmysl v regionu a komunitu s ním spojenou vnímám jako významný motor pro tvorbu dobré reputace našeho regionu. Liberecký kraj chce hrát významnou roli v jejich podpoře,” říká Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

Creative Business Cup hostí Liberec

Globální soutěž Creative Business Cup podporuje kreativní startupy z celého světa, propojuje je navzájem a pomáhá jim při hledání investora a dobývání zahraničních trhů. V Česku je pořadatelem jeho národního kola agentura CzechInvest. Každý rok jej pořádá v jiném kraji, letos padla volba na ten Liberecký.

„S napětím vyhlížíme finálový večer, během kterého bude stát porota před velmi těžkým úkolem. Zvážit musí celou řadu faktorů, například obchodní potenciál, inovativnost, společenský dopad a samozřejmě i samotnou prezentaci finalistů," říká Markéta Mentelová, ředitelka Creative Hubu projektu Technologická inkubace agentury CzechInvest

Z kreativních výrobců se do užšího výběru národního kola probojovala designová zavazadla z nevyužitých airbagů Airbo, elektro cargo vozíky E-cafe bike připojitelné za běžná jízdní kola nebo loutková akční hra Kenka. Z kreativců online prostoru postoupila kupříkladu aplikace startupu Augg.io pro tvůrce obsahu v rozšířené realitě, Repeato propojující učitele hudby se studenty nebo YoungLink mající za cíl zdravé klima ve třídních kolektivech.

Liberecký kraj reprezentuje dvojice XEN Equipment a Dogfish pokrývající rovnoměrně kreativu v reálném světě i v online prostoru.

Prvně jmenovaný XEN Equipment je výrobce inovativních zavazadel pro běh a další pohybové aktivity. „Mezi batohy neexistuje univerzálnější řešení pro volný pohyb, než je náš Orbiter. Uživatel ho připne na tělo a čím více se hýbe, tím lépe Orbiter drží. Může za to jeho promyšlený tvar a konstrukce,” říká o výrobku zakladatel XEN Equipment Martin Skalník. Od soutěže si slibuje možnost ukázat světu nejen firmu a její produkt, ale také fakt, že i tak tradiční odvětví, jakým textilní průmysl bezesporu je, může nabízet technologicky vyspělá a vysoce estetická řešení.

Kreativní online agentura Dogfish do soutěže přihlásila svůj projekt Chillisign pro správu firemních podpisů. „Podpisy jsou velká bolest firem. Není snadné je vyrobit, aby vypadaly dobře ve všech poštovních klientech a na všech zařízeních. Výsledný HTML kód je navíc náročný a pracný na správu. Naše řešení oproti tomu nabízí jednoduché prostředí jak pro tvorbu firemní šablony, tak pro vygenerování konkrétního podpisu zaměstnancem,” říká David Zbytovský, jednatel agentury Dogfish. Kvalitní podpis je podle něj jako podání ruky po schůzce. Vytváří pocity. „Chceme firmy inspirovat k lepší komunikaci. Od soutěže si slibujeme především zpětnou vazbu,” dodává.

Partnery Creative Business Cup jsou Statutární město Liberec, Liberecký kraj, Agentura regionálního rozvoje (z finančních zdrojů projektu Smart Akcelerátor Libereckého kraje III) a Start it @ČSOB.

Doporučené články

V libereckém Ideathonu zvítězily projekty s virtuální realitou pro Crystal Valley a výuková aplikace pro iQLANDII  
V libereckém Ideathonu zvítězily projekty s virtuální realitou pro Crystal Valley a výuková aplikace pro iQLANDII  
Více jak šedesát středoškoláků a vysokoškoláků zaplnilo ze čtvrtka na pátek vratislavické Desítky a spolkové centrum IGI. Zúčastnili se čtvrtého ročníku 24hodinového maratonu nápadů Liberec Ideathon, soutěže, která před ně postavila čtyři výzvy z regionu. Letos konkrétně od Libereckého kraje, města Liberec, science centra iQLANDIA a značky podporující sklářské řemeslo Crystal Valley.
Liberecký kraj hledá možnosti, jak rozvíjet svůj lidský potenciál
Liberecký kraj hledá možnosti, jak rozvíjet svůj lidský potenciál
Liberecký kraj jako místo, kde se daří pracovat s potenciálem mladých lidí? Nedávno završený program Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání (NAKAP) přinesl do vzdělávacího systému regionu inovativní myšlenky a přístupy, zaměřil se na podporu nadaných nebo prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání. Nyní na jeho aktivity navazuje projekt Smart Akcelerátor Libereckého kraje III, zaměřuje se na podporu nadání a hledá další témata vhodná k uchopení.  
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.