Liberecký kraj hledá možnosti, jak rozvíjet svůj lidský potenciál

Liberecký kraj hledá možnosti, jak rozvíjet svůj lidský potenciál

Liberecký kraj jako místo, kde se daří pracovat s potenciálem mladých lidí? Nedávno završený program Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání (NAKAP) přinesl do vzdělávacího systému regionu inovativní myšlenky a přístupy, zaměřil se na podporu nadaných nebo prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání. Nyní na jeho aktivity navazuje projekt Smart Akcelerátor Libereckého kraje III, zaměřuje se na podporu nadání a hledá další témata vhodná k uchopení.  

Díky spolupráci Libereckého kraje, Agentury regionálního rozvoje a metodičky nadání Evy Duškové i ve formě systematického mapování nadaných dětí a pravidelného setkávání platformy pro rozvoj lidského potenciálu regionu. „Kognitivně nadaní se vyznačují nadprůměrným potenciálem, výraznou kreativitou a silnou vnitřní motivací. Často vybočují z kolektivu a je proto dobré znát specifika jejich potřeb,“ říká Dušková a dodává, že jsou pak vysoce platnými členy společnosti, podnikateli a inovátory hledajícími nové cesty a řešení. 

Na půdě Agentury regionálního rozvoje se pak pravidelně schází širší platforma odbornic ve vzdělávání k diskuzi nad tématy podpory lidského potenciálu regionu. „Liberecký kraj i celé Česko musí být připravené na změny, které nám přináší současná turbulentní doba. Technologie jsou jedním z výrazných hybatelů změn, na které se chceme zaměřit. A pokud máme být do budoucna silní v technologiích, potřebujeme k tomu nadané mladé lidi,“ říká Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova. 

Cílem je vytvoření iniciativy prostupující napříč vzdělávacími organizacemi, podporující mladé lidi i pedagogy ze zdrojů projektu Smart Akcelerátor  Libereckého kraje III. Primárně se nyní odbornice z platformy zaměřují na osvětu v oblasti podpory nadání na základních a středních školách. Diskutuje se i o dalších tématech, jakými jsou: příprava budoucích učitelů na jejich povolání, znalost a využití diferencované výuky na základních školách, identifikace nadaných dětí v mateřských školách, jejich diagnostika na základních a středních školách a jejich úspěch na středních školách. 

Liberecký kraj se svou pestrou tradicí sklářského, textilního i strojírenského průmyslu, s etablovanou univerzitou, pestrým společenským i kulturním životem a s možnostmi vyžití v čisté přírodě má rozhodně potenciál stát se magnetem pro nadané a perspektivní mladé lidi i dospělé. Je v zájmu celé společnosti, aby dostali maximální šanci dosahovat svého plného potenciálu. 

Doporučené články

NanoCzech 2025: Do Liberce zamíří české i zahraniční kapacity v oboru nanotechnologií
NanoCzech 2025: Do Liberce zamíří české i zahraniční kapacity v oboru nanotechnologií
Nanotechnologie už dávno nejsou jen vědeckým experimentem, šetří zdroje, snižují náklady a pomáhají chránit životní prostředí. Jak je využít v praxi, ukáže konference NanoCzech 2025, kterou 20. listopadu pořádají v Liberci Agentura regionálního rozvoje a Liberecký kraj. Do města, které před více než dvaceti lety dalo světu průmyslovou výrobu nanovláken, zamíří špičkoví vědci, podnikatelé i zahraniční diplomaté. Akce je otevřená všem, kdo chtějí poznat nové trendy a rozšířit si obzory.
Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
V Libereckém kraji začíná druhý ročník soutěžního programu TechStarter pořádaného Agenturou regionálního rozvoje a Libereckým krajem. Propojuje technické střední školy s regionálními firmami a ukazuje, že studentské nápady mohou najít uplatnění přímo ve výrobě. Výsledky loňského ročníku to ostatně potvrzují. Prototypy studentů dnes využívá například společnost ZF Automotive.
Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Jak lidem přiblížit výsledky našich vědců, jak relativně složité téma komunikovat srozumitelně a čtivě? Nejen o tom bude 9. října na CXI TUL přednášet osm profesionálů pohybujících se v oboru marketingu vědy, výzkumu a inovací. Na akci zvou především vědce, studenty, ale marketéry firem s vlastním R&D.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.