Lukáš Zajíc, Ondřej Nekvinda: Nebát se a skočit

Lukáš Zajíc, Ondřej Nekvinda: Nebát se a skočit

V únoru letošního roku proběhla českou startupovou scénou zpráva o akvizici libereckého startupu Smartmockups australskou globální společností Canva. „Tato akvizice znamená další krok na naší cestě za zjednodušením složitých věcí. Pokračujeme tak v investicích a produktových inovacích v oblasti designu umělé inteligence a automatizace,“ okomentoval v únoru nákup spoluzakladatel Canvy a provozní ředitel Cliff Obrecht.

Jak k tomu došlo? Lukáš Zajíc s Ondřejem Nekvindou se potkali v roce 2015 v malé liberecké online agentuře a už o rok později spolu začali vyvíjet nástroj, který jim měl zprvu „jen” ulehčit práci. Pracovali na něm ve volném čase po večerech a o víkendech. Vrhli se na tehdy ještě málo prozkoumanou půdu mockupů, zdrojových souborů pro vkládání libovolné grafiky. Pokud vám tato definice mockupu nestačí, nalaďte si náš podcast a vysvětlení, k čemu je nástroj Smartmockups dobrý, uslyšíte hned na začátku rozhovoru. A nejen to...

Řeč bude o tom, jak se z nápadu dvojice nadšených mladých lidí, grafika a vývojáře, stane během několika mála let žádané zboží. A to nejen pro platící zákazníky, ale i pro globální společnost provozující jednu z nejpoužívanějších designových platforem pro tvorbu grafických návrhů. Platící zákazníci ostatně v příběhu hrají důležitou roli. Mít odvahu přetavit svou myšlenku v hmatatelný produkt, neschovávat jej v šuplíku „až bude dokonalý”, nabídnout jej potenciálním zákazníkům a následně jim naslouchat. To jsou kroky, které dovedly Lukáše a Ondru až na hackathon australské společnosti Canva pořádaný v Sydney za účasti týmů Dropboxu, Asany a dalších. Věci vzaly rychlý spád. „Najmout si právníky a naposledy se vyspat” říká Ondra k tomu, co bylo zapotřebí během vyjednávání o prodeji Smartmockups. Tím však příběh neskončil. Smartmockups i nadále fungují pod taktovkou dvojice z Liberce, čerpají ze silného zázemí i z firemní kultury australské společnosti, rozvíjejí se a hledají nové posily.

V sedmé epizodě podcastu Region, který mění svět uslyšíte nejen plnou verzi výše nastíněného přerodu volnočasové aktivity v rostoucí a prosperující byznys. Na závěr přidáme postřehy Lukáše a Ondry k české startupové scéně, k podnikání v Česku obecně a nezapomeneme ani na pár rad pro začínající startupisty. Moderuje pro vás Vendula Zedníková z Lipo.ink.

Doporučené články

Market/ing Café v libereckém DOKu přineslo čtyři pohledy na budování značky
Market/ing Café v libereckém DOKu přineslo čtyři pohledy na budování značky
„Kdo v této kavárně kvůli své oblíbené značce nespí?” Touto otázkou otevřel marketingový večer první ze čtveřice spíkrů, David Brada, tvůrce úspěšných brandových kampaní a držitel cen Golden Drum, Effie nebo ADC Awards. Na jeho přátelské popíchnutí se v první řadě zvedla ruka Honzy Vokurky, majitele vratislavického Kitlu a druhého spíkra v pořadí. Nikdo z přítomných nebyl překvapen.
Soutěž Business Talent pokračuje hlasováním veřejnosti. Rozhodněte o nejlepším projektu i vy!
Soutěž Business Talent pokračuje hlasováním veřejnosti. Rozhodněte o nejlepším projektu i vy!
Soutěž Business Talent má za sebou osm kol základní části. Téměř dvě stovky žáků základních škol Libereckého kraje se v otevřené dílně iQFABLAB vrhly na tvorbu a prezentaci projektů naplňujících heslo Nevyhoď, použij! Jak se jim dařilo můžete posoudit i vy. Dnešním dnem totiž startuje hlasování veřejnosti o nejlepší projekt, na webu 1012plus poběží až do 26. listopadu.
Nadané děti naše společnost bytostně potřebuje. V jejich podpoře musíme přidat
Nadané děti naše společnost bytostně potřebuje. V jejich podpoře musíme přidat
Při své práci vychází ze zkušeností načerpaných během pětiletého projektu NAKAP Libereckého kraje. Prošla intenzivním vzděláváním, aby mohla učitelům základních a středních škol rozšiřovat obzory v podpoře nadaných dětí a naplňování jejich potřeb. Řeč je o Evě Duškové, energické a usměvavé dámě, která sama sebe označuje jako metodičku nadání na volné noze.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.