Market/ing Café v libereckém DOKu přineslo čtyři pohledy na budování značky

Market/ing Café v libereckém DOKu přineslo čtyři pohledy na budování značky

„Kdo v této kavárně kvůli své oblíbené značce nespí?” Touto otázkou otevřel marketingový večer první ze čtveřice spíkrů, David Brada, tvůrce úspěšných brandových kampaní a držitel cen Golden Drum, Effie nebo ADC Awards. Na jeho přátelské popíchnutí se v první řadě zvedla ruka Honzy Vokurky, majitele vratislavického Kitlu a druhého spíkra v pořadí. Nikdo z přítomných nebyl překvapen.

V duchu kolegiality se nesly obě přednášky první půle. David Brada podložil svou prezentaci třemi základními kameny. Vidět, vzplanout, vzpomenout. Každý marketér by měl tyto tři slovesa odříkat zpaměti nehledě na denní nebo noční hodinu. Jeho brand by totiž měl být rozpoznatelný, snadno zapamatovatelný a měl by vzbuzovat emoce. Marketérům, kteří spolupracují s agenturou David vzkazuje: Zadání je alfou a omegou. Není nutné psát romány. Hlavně si u tvorby brífu buďte jisti tím, co chcete. V ideálním případě by totéž měli chtít také vaši zákazníci.

Honza Vokurka převzal žezlo s příběhy svých značek KitKat (ještě jako brand manager Nestlé), Kitl a Vratislavická kyselka (již ve vlastní režii). Nahlédnout pod pokličku dal mimo jiné u stěhování firmy do brownfieldu Vratislavické kyselky a u procesu vstupu sirupů Kitl do portfolia nadnárodního řetězce McDonald's. Marketérům Honza vzkazuje: Několik let trvající úsilí o získání certifikace celou firmu posunulo o světelné roky kupředu.

Simona Brhelová vnesla do diskuze téma slepých uliček. Jak se prosazuje marketingová teorie podložená daty a dobrou praxí ve firmě, kde majitelé lpí na svých prvotních ideálech? Chce to notnou dávku trpělivosti a diplomacie. Odměnou vám může být růst obratu ze 30 milionů na 170 milionů korun za jednu dekádu. Jako v případě výrobce přírodní kosmetiky Nobilis Tilia z Vlčí hory.

Závěr večera patřil tématu vizuální identity značky. Grafik a komunikační mág Tomáš Q Procházka představil své referenční projekty, proměny vizuálních identit libereckých Nordbeans a brněnského Audio-Fon centra. Dávat značkám profesionální vzhled a nadto i příběh či chcete-li funkci, je Tomášovým niterným posláním. Vybírá si především projekty, které jsou společnosti z různých důvodů prospěšné.

Sečteno, podtrženo, třetí Market/ing Café je za námi a příští rok ho v Agentuře regionálního rozvoje ve spolupráci s Libereckým krajem posuneme opět o kus dál, protože „nám dává smysl marketéry vzdělávat a podporovat tak růst značek z regionu,” uzavírá Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

Doporučené články

V libereckém Ideathonu zvítězily projekty s virtuální realitou pro Crystal Valley a výuková aplikace pro iQLANDII  
V libereckém Ideathonu zvítězily projekty s virtuální realitou pro Crystal Valley a výuková aplikace pro iQLANDII  
Více jak šedesát středoškoláků a vysokoškoláků zaplnilo ze čtvrtka na pátek vratislavické Desítky a spolkové centrum IGI. Zúčastnili se čtvrtého ročníku 24hodinového maratonu nápadů Liberec Ideathon, soutěže, která před ně postavila čtyři výzvy z regionu. Letos konkrétně od Libereckého kraje, města Liberec, science centra iQLANDIA a značky podporující sklářské řemeslo Crystal Valley.
Liberecký kraj hledá možnosti, jak rozvíjet svůj lidský potenciál
Liberecký kraj hledá možnosti, jak rozvíjet svůj lidský potenciál
Liberecký kraj jako místo, kde se daří pracovat s potenciálem mladých lidí? Nedávno završený program Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání (NAKAP) přinesl do vzdělávacího systému regionu inovativní myšlenky a přístupy, zaměřil se na podporu nadaných nebo prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání. Nyní na jeho aktivity navazuje projekt Smart Akcelerátor Libereckého kraje III, zaměřuje se na podporu nadání a hledá další témata vhodná k uchopení.  
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.