V lednu odstartovalo třetí dějství Smart Akcelerátoru Libereckého kraje

V lednu odstartovalo třetí dějství Smart Akcelerátoru Libereckého kraje

Třetí dějství projektu Smart Akcelerátor Libereckého kraje podpoří v následujících čtyřech letech velkou porci inovativních nápadů z Libereckého kraje. Tým projektu v minulosti inicioval vznik úspěšné soutěže Business Talent v science centru iQLANDIA, s agenturou Czechinvest se podělil o pořadatelství Ideathonu pro mladé, do Liberce vrátil oblíbený formát PechaKucha Night. V předchozím projektu Smart Akcelerator II se podařilo rozběhnout velké krajské projekty zaměřené na kybernetickou bezpečnost nebo digitalizaci a na svém kontě má tým SALKu i mnoho dalších aktivit s přímým dopadem do regionu.

„Smart Akcelerátor s pořadovým číslem tři, spuštěný letos v lednu, naváže na aktivity svého předchůdce a přidá řadu nového. Jednou z ambic je vrátit do Liberce prestižní formát konferencí TEDx, dále si projekt klade za cíl vybudovat informační a datový portál Libereckého kraje nebo rozvíjet oblast lidských zdrojů s důrazem na pracovníky generující v kraji vysokou přidanou hodnotu. Konkrétně chceme podporovat podnikavost na školách a aktivně pracovat s PhD studenty,” říká Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

Projekt SALK realizuje pro Liberecký kraj Agentura regionálního rozvoje, podobně je tomu i v ostatních krajích. Jeho nosným tématem je podpora vědy, výzkumu a inovací v regionu, a to ve velmi širokém spektru aktivit. „Za poslední dva roky jsme vytvořili širokou síť spolupracujících organizací, propojujeme podniky se startupy a s výzkumnými organizacemi, školami, veřejnou správu či neziskovým sektorem. Průběžně hledáme nové a nové podněty, které posunou inovace v našem regionu dopředu,” říká Martina Pšeničková, manažerka projektu a dodává, že v následujících letech se chce ve větší míře zaměřit na přeshraniční spolupráci.

Na jedné straně stojí konkrétní dotační programy, Asistenční vouchery určené pro žadatele o velké národní i evropské projekty a také služba Dotační ambulance pro každého, kdo má nápad a hledá veřejné zdroje pro jeho realizaci. Na druhé straně pak stojí rozvoj vlastních projektů. Za zmínku stojí Juniorní centrum pro kybernetickou bezpečnost vznikající při Střední průmyslové škole v České Lípě nebo Evropský digitální inovační hub, o jehož umístění v kraji se rozhodne v prvním kvartálu letošního roku.

Významnou měrou se chce SALK i nadále zasazovat o modernizaci vzdělávání. Svou roli sehraje i v podpoře startupů a v komunikaci témat vědy, výzkumu a inovací pocházejících z Libereckého kraje veřejnosti. K tomu bude i nadále využívat portál 1012plus.cz a na něj navázané sociální sítě. Pokračovat budou i zmíněné akce v čele s vlajkovou lodí PechaKucha Night, která pravidelně zaplňuje liberecké sály a navštěvují ji diváci z širokého okolí.

Nezanedbatelným tématem SALKu jsou aktuální trendy, jejichž rozšíření v regionu je klíčové pro rozvoj regionu. „Dotkneme se udržitelné energetiky, velkého trendu současnosti, ve hře je podpora expertů ze zahraničí studujících nebo pracujících v kraji a také téma klimatických změn. Ohledně toho jsme v kontaktu se statutárním městem Liberec, které se účastní mise Evropské unie zaměřené na vznik klimaticky neutrálních a inteligentních měst do roku 2030,” uzavírá Jiří Ulvr výhled pro následující čtyřleté období.

Doporučené články

Jak se žije s úzkostí, depresí nebo schizofrenií? Vyzkoušejte si v liberecké knihovně
Jak se žije s úzkostí, depresí nebo schizofrenií? Vyzkoušejte si v liberecké knihovně
Co zažívají lidé s úzkostí, depresí, schizofrenií nebo obsedantně kompulzivní poruchou? Odpovědi nabízejí čtyři interaktivní simulátory, které si od pondělí mohou vyzkoušet návštěvníci Krajské vědecké knihovny v Liberci. Stojí za nimi studentky Technické univerzity v Liberci, které na soutěži Liberec Ideathon 2024 vymyslely koncept, a Liberecký kraj, který zajistil jeho realizaci a financování.
Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Ve čtvrtek 15. května libereckou kavárnou DOK zavoněl marketing. Agentura regionálního rozvoje společně s Libereckým krajem ji do posledního místa zaplnily vědění chtivým publikem. Úkol zněl jasně: prozkoumat vztahy mezi marketingem a obchodem. Znáte to, někdy to ve firmě jiskří... někdy naopak plyne hladce. Co jsou hlavní bolístky našich pracovních vztahů a jak je přetavit ve funkční spolupráci prospěšnou oběma stranám, firmě a zákazníkovi především? Návody poskytli čtyři pozvaní spíkři Honza Gregor, Jana Kupková, Tereza Plášilová a Petr Kosek.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.