Jak může umělá inteligence pomoci ve výuce? V Liberci učitelům prozradí popularizátoři i odborníci na AI

Jak může umělá inteligence pomoci ve výuce? V Liberci učitelům prozradí popularizátoři i odborníci na AI

Otázka smysluplného využití umělé inteligence rezonuje celou společností, současné školství nevyjímaje. Jaké jsou výhody a jaká rizika při implementaci AI do výuky humanitních i technických oborů? O tom se bude diskutovat 8. dubna na konferenci Umělá inteligence do škol, kterou na Technické univerzitě pořádá projektový tým EDIH Northeast Agentury regionálního rozvoje (ARR). Popularizátoři a odborníci zde pedagogům představí nástroje AI a tipy, jak je snadno využít ve výuce.

Tématem budou provázet tři osobnosti: pedagog, lektor, ajťák a jůtůber Václav Maněna, český politik a pedagog Jan Berki a ředitel Střední uměleckoprůmyslové školy sklářské v Kamenickém Šenově Pavel Kopřiva. Ten na otázku, zda AI v některých předmětech nenahradí učitele, říká: „Jistý druh učitelské činnosti bude jistě nahrazen umělou inteligencí, a to se bude týkat i jiných profesí lidské činnosti. Role fyzicky přítomného pedagoga, jako průvodce světem aplikací, dat a umělých světů, bude naopak velmi důležitá a nutná. Komunikace s druhou osobou nebo osobami ve fyzickém světě začne být hodnotou.“

Konference navazuje na úspěšnou lednovou akci v Kamenickém Šenově, kam dorazilo přes čtyřicet pedagogů především z Novoborska a Českolipska. „Její program obsáhl nejen základy, ale i praktické aplikace AI v různých vzdělávacích okruzích a stupních, nevynechali jsme ani otázky implementace do ŠVP, etiky nebo autorských práv,“ říká její spoluorganizátor Jakub Jelínek, zástupce ředitele a pedagog sklářské školy v Kamenickém Šenově. „Již v průběhu akce mne potěšily reakce účastníků na celkovou koncepci i obsah setkání i na kvalitu jednotlivých lektorů,“ dodává.

Doprovodný program a praktické ukázky

To samé se bude řešit i v Liberci. Konferenci navíc doplní bohatý doprovodný program zaměřený na moderní technologie. Výzkumníci z CXI představí jedinečné auto, které nikdy necouvá, firma H2GP Sprint modely závodních aut na vodíkový pohon a způsob, jak jejich pomocí vzbudit u žáků zájem o technologie, firma Hardwario výukové sady Internetu věcí nebo chytrá čidla pro školní budovy. K vidění budou i další chytrá řešení postavená na míru školám.

„Dva týdny před začátkem liberecké konference máme přihlášeno téměř dvě stě účastníků. Velký zájem svědčí o tom, že diskuze o AI ve školství má v regionu smysl. Chceme v ní i nadále pokračovat,“ uzavírá Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

Konference Umělá inteligence do škol se koná v pondělí 8. dubna 2024 od 9:00 do 15:00 v budově G Technické univerzity v Liberci. Na konferenci je nutné se předem registrovat. Vstup je zdarma.

Pořadatelem je projektový tým EDIH Northeast Agentury regionálního rozvoje. Záštitu udělil Jiří Ulvr, radního Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

➡️ Kompletní program ke stažení zde.

➡️ Registraci zdarma najdete zde. Počet míst je omezen!

Doporučené články

V libereckém Ideathonu zvítězily projekty s virtuální realitou pro Crystal Valley a výuková aplikace pro iQLANDII  
V libereckém Ideathonu zvítězily projekty s virtuální realitou pro Crystal Valley a výuková aplikace pro iQLANDII  
Více jak šedesát středoškoláků a vysokoškoláků zaplnilo ze čtvrtka na pátek vratislavické Desítky a spolkové centrum IGI. Zúčastnili se čtvrtého ročníku 24hodinového maratonu nápadů Liberec Ideathon, soutěže, která před ně postavila čtyři výzvy z regionu. Letos konkrétně od Libereckého kraje, města Liberec, science centra iQLANDIA a značky podporující sklářské řemeslo Crystal Valley.
Liberecký kraj hledá možnosti, jak rozvíjet svůj lidský potenciál
Liberecký kraj hledá možnosti, jak rozvíjet svůj lidský potenciál
Liberecký kraj jako místo, kde se daří pracovat s potenciálem mladých lidí? Nedávno završený program Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání (NAKAP) přinesl do vzdělávacího systému regionu inovativní myšlenky a přístupy, zaměřil se na podporu nadaných nebo prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání. Nyní na jeho aktivity navazuje projekt Smart Akcelerátor Libereckého kraje III, zaměřuje se na podporu nadání a hledá další témata vhodná k uchopení.  
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.