Jiří Kula: Nechme lidem práci, dřinu přenesme na stroje

Jiří Kula: Nechme lidem práci, dřinu přenesme na stroje

Lidem práci, dřinu strojům. S tímto mottem jsme se vrhli na dvanáctou epizodu podcastu Region, který mění svět. S Jirkou Kulou, zakladatelem startupu nullspaces jsme se pomocí této kouzelné větičky snažili najít balanc mezi automatizací výroby a tradiční lidskou prací (ta má u nás stále více jak dvoutřetinový podíl). Bavili jsme se o tom, v čem je dobrý stroj a v čem zas člověk, jak technologie mění pojetí práce a tím i života obecně (idea práce z domova na úpatí hor apod:) A také jak člověku pomocí moderních technologií práci co nejvíce zpříjemnit a zjednodušit.

Jirka Kula je právě na tomto již několik let usilovně pracuje. Moderní technologie, které se věnuje, se jmenuje rozšířená realita. A ono zjednodušení si můžete představit tak, že vezmete dataprojektor a operátorovi na výrobní linku promítnete instrukce přímo pod ruce. Na výrobku se střídají různé obrazce, které dotyčného navedou k úspěšné kompletaci, a tudíž ke splnění pracovního úkonu.

Rozšířená realita nachází uplatnění nejen v práci, ale i ve volném čase, v zábavě. Není tomu tak dávno, co jeden z nejbohatších a nejvlivnějších mužů světa Mark Zuckerberg vyhlásil svoji vizi Metaverse, kde uplatňuje prvky rozšířené reality. Jak hodnotí Jirka Kula jeho vize, co nás může v Metaverse čekat, pokud se pro něj rozhodneme? A co dobrého nám ještě rozšířená realita a další moderní technologie mohou přinést? Pusťte si náš podcast s moderátorem Lukášem Joklem z 1012+.

Doporučené články

Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
Startuje druhý ročník TechStarteru, projekty z loňska už fungují ve firmách
V Libereckém kraji začíná druhý ročník soutěžního programu TechStarter pořádaného Agenturou regionálního rozvoje a Libereckým krajem. Propojuje technické střední školy s regionálními firmami a ukazuje, že studentské nápady mohou najít uplatnění přímo ve výrobě. Výsledky loňského ročníku to ostatně potvrzují. Prototypy studentů dnes využívá například společnost ZF Automotive.
Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Sdílej vědu! na CXI TUL nabídne přednášky i diskuzi o marketingu a popularizaci vědy
Jak lidem přiblížit výsledky našich vědců, jak relativně složité téma komunikovat srozumitelně a čtivě? Nejen o tom bude 9. října na CXI TUL přednášet osm profesionálů pohybujících se v oboru marketingu vědy, výzkumu a inovací. Na akci zvou především vědce, studenty, ale marketéry firem s vlastním R&D.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.