Kluci a holky soutěžili v libereckém iQFABLABu o nejlepší módní doplněk. O vítězi můžete rozhodnout i vy!

Kluci a holky soutěžili v libereckém iQFABLABu o nejlepší módní doplněk. O vítězi můžete rozhodnout i vy!

Vymysli, vyrob, ukaž se! Motto osmi kol soutěže Business Talent, kterou v uplynulých dvou měsících hostila liberecká otevřená dílna iQFABLAB. Do soutěžního klání se zapojilo téměř dvě stě kluků a holek z osmých a devátých tříd základních škol Libereckého kraje. Jejich úkolem bylo vymyslet originální výrobek, vyrobit ho a co nejlépe prodat odborné porotě. Soutěž nyní pokračuje finálovým kolem. Od 22. listopadu můžete dát výrobkům hlas i vy.

„Technicky vzdělaní lidé na trhu práce citelně chybí. Silné ročníky techniků, kteří získali vzdělání v sedmdesátých a osmdesátých letech dvacátého století se chystají do důchodu. O to, kdo je za pět – deset let nahradí, se hraje právě tady a teď," říká Martina Pšeničková, manažerka projektu Smart Akcelerátor Libereckého kraje fungujícího pod hlavičkou Agentury regionálního rozvoje.  

Soutěž s cílem podpořit technické profese v regionu spustila Agentura regionálního rozvoje v říjnu společně se science centrem iQLANDIA a inovačním centrem DEX IC, které v Liberci implementuje projekt TalentMagnet.

Výroba je jen jednou ze soutěžních disciplín. Dvacítka dětí ráno usedne do lavic a vyslechne si zadání: módní doplněk. Jako první na ně čeká průzkum trhu a konkurence. Co budeme dělat? Následuje střet s realitou výrobních technologií. Dokážeme vyrobit to, co jsme si vymysleli? Pokud ano, vznikají na počítači technické výkresy a z nich na laserovém gravírovacím a řezacím stroji prototypy, které se dále vylepšují. Ke slovu přijde i hrubá dílna, svěrák, vrtačka nebo bruska. Na závěr je potřeba připravit prezentaci pro porotu. Zahrát si na začínajícího podnikatele, který hledá svého zákazníka i rovnovážnou cenu. Ti, kdo vše zvládnou nejlépe, zvítězí v základním kole a postoupí do finále.  

„Chtěli jsme dětem ukázat perspektivu technických oborů, jejich moderní podobu bez špinavých dílen a pachu oleje, zato s hi-tech zařízením. Celé to navíc okořenit podnikatelským myšlením," doplňuje Petr Desenský, manažer pro vědu a vzdělávání ze science centra iQLANDIA.     

Výsledek? Klasika v podobě dřevěného motýlku s věnováním nebo dřevěné bižuterie, vyladěné technické řešení v podobě vrstvených sandálů na pláž nebo originalita v podobě kabelky, která kromě mobilu a peněženky pojme i domácího mazlíčka. O vítězi rozhodne odborná porota a také veřejnost. V hře je 3D tiskárna, robotické stavebnice i noc v planetáriu. Ceny do soutěže věnovaly Nadace Gago, Nadace Preciosa, Liberecký kraj a společnost Datasys. 

Hlasovat v Ceně veřejnosti můžete i Vy, a to do 5. prosince 2011. Prezentace vítězných žákovských týmů ze základních kol najdete zde pod článkem.

Doporučené články

Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Marketing Café v DOKu: Když marketing a obchod hledají stejnou vlnu
Ve čtvrtek 15. května libereckou kavárnou DOK zavoněl marketing. Agentura regionálního rozvoje společně s Libereckým krajem ji do posledního místa zaplnily vědění chtivým publikem. Úkol zněl jasně: prozkoumat vztahy mezi marketingem a obchodem. Znáte to, někdy to ve firmě jiskří... někdy naopak plyne hladce. Co jsou hlavní bolístky našich pracovních vztahů a jak je přetavit ve funkční spolupráci prospěšnou oběma stranám, firmě a zákazníkovi především? Návody poskytli čtyři pozvaní spíkři Honza Gregor, Jana Kupková, Tereza Plášilová a Petr Kosek.
Červnová PechaKucha Night Liberec představí tucet srdcařů bez hranic
Červnová PechaKucha Night Liberec představí tucet srdcařů bez hranic
Dělají z našeho kraje, nebo rovnou z celého světa, lepší místo k životu. Věří, že i zdánlivě malý čin může mít velký smysl. V úterý 10. června se sejdou v Kulturním centru Vratislavice 101010 na sedmnácté liberecké PechaKucha Night. Dvanáct osobností zde představí své srdeční záležitosti v dynamickém formátu 20x20. Nenechte si to ujít – kupte si svoji vstupenku včas.
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.